6 MÅNADER I ASIEN - VI KLIVER AV STRESSHJULET

25.11.2018

En tidig morgon på en strand i Thailand  bestämde vi oss. Vi skulle aldrig mer låta oss vara ifrån varandra som vi hade behövt göra under tiden jag hade min första Yoga retreat. Vår ekonomi hindrade oss från att vara i min Vision om 2 yoga retreat i Thailand så efter vår 4 veckors semester ihop åkte Per hem för att arbeta.

Det var sjukt jobbigt, jag var ledsen och Ida var ledsen... Per fungerade inte hemma.. allt kändes bara såå fel. Men vi var tvungna att inse att våra utgifter var för betungande....

Men universum hade andra planer för oss...... en sista anmälan till en redan fullbokad Yoga Retreat möjliggjorde en lösning..... efter 14 dagar hemma i Sverige satt Per åter på ett plan ner till oss i Thailand och där och då denna tidiga morgon efter att Ida åkt till skolan, lovade vi varandra att vi aldrig mer skulle behövas vara skilda åt ifall vi inte var ok med det.

Men hur skulle vi göra?

Fotbojjan heter ekonomi.... bristen på pengar eller var det det? Vi arbetade full tid båda två.... men ändå... arbetet krävde väldigt mycket tid utav oss båda för att få det att gå ihop... var det så vi ville leva?

Skulle livet vara en kamp och framför allt innebära så mycket inre stress? Då lever vi inte som vi lär... på allvar , jag ägnade mina dagar med att hjälp människor att inse vad inre stress orsakar, hjälpa alla vackra själar att sakta ner..... att andas.

Då är det läge att själv stanna upp.... och känna efter, hur skulle jag/ vi kunna vara en inspiration till andra om jag inte levde som jag lär.

Så frågan var? Hur gör vi då?  Enkelt... minska dina kostnader, titta över ekonmin.... var lägger vi våra pengar, vad behöver vi? Men främsta frågan var? - Hur vill vi leva vårt liv? 

Vad var vår intuition?

Vi var rörande överens att vi ville leva längre tid i ett varmt land och fortsätta sprida vår Yoga och bidra till människors välmående. Vi gjorde upp en plan om hur vi skulle nå vår vision och vi tog i på riktigt... det kan man göra när man visualiserar ...ler... i universum finns inga begränsningar.

NU skulle vi hem och röra runt lite i grytan.

Februari 2018 startade vi vårt arbete mot att få leva 6 månader i Asien och ge Ida möjligheten att få bästa betyget ever i 9.an på en Svensk skola i Thailand.

© 2018 MediYoga.   Mail: mediyogaforlife@gmail.se   Tel: 0739 - 65 27 97
Skapad med Webnode
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång